Зворотній дзвінок
Зворотній дзвінок

Більшість моделей агродронів українського виробництва створені буквально протягом останніх років – у зв’язку із все зростаючим запитом ринку, розумінням аграріїв того, як ці маленькі помічники можуть вдосконалити рутинні процеси і збільшити прибуток. Зокрема вони без зайвих витрат (як часових, так і фінансових) дозволяють скласти ортофотоплан поля з високою точністю, визначати і аналізувати динаміку змін у стані посівів, прогнозувати врожайність, захищати посіви від несприятливих факторів, вносити трихограму, зменшувати витрати на внесення добрив та посівного матеріалу, контролювати периметр поля тощо.

Українські агродрони мають високу функціональність і можуть легко з цим впоратись – вони є цілком конкурентоспроможними із західними аналогами. Крім того, їх досить просто придбати і спробувати у практичному використанні. Перша частина нашого огляду за посиланням.

Dronee

Компанія Dronee зовсім невелика – її команда складається з 3 осіб. Компанія базується у Броварах під Києвом і створює безпілотні літальні апарати з 2017 року. Найбільш популярна модель  DroneePLANE. Це легкий літак для професійної геодезії і картографії. Він зроблений так, що на нього без проблем можна встановити програмне забезпечення, яке поставляється разом з літаком і ставиться на iPad (Dronee App, додаток для iOS, програмне забезпечення для зйомки дронів). При цьому легко створювати план польоту, завантажувати на літак та його запускати. Тому він підходить навіть для новачків без будь-яких попередніх навичок польоту. І це його найбільша перевага.

На DroneePLANE можна встановити камеру (звичайну RGB Sony RX0 або ж мультиспектральну Parrot Sequoia.) Час польоту з камерою RGB Sony RX0 складає 55 хвилин, з Parrot Sequoia – 38 хвилин. Спочатку лінійка складалася тільки з дрона з камерою RGB Sony RX0, а потім була розширена моделю з мультиспектральною камерою. Кожна камера призначена для своїх задач. Так, Parrot Sequoia більше підходить для сільського господарства, хоча RGB Sony RX0 також може бути використана для цих потреб, як і в класичній геодезиіі. Можна легко змінити одну модель на іншу, просто змінивши камеру. Або ж придбати дві і використовувати їх у повному обсязі.

Дрон виготовлений із сучасного гнучкого спіненого матеріалу EPP і має зручний чохол, який захищає його, коли він не використовується і дозволяє легко носити його з собою, куди б ви не пішли – ідеально для імпровізованих польотів.

Цей літак найперше призначений для моніторингу стану посівів і виконання технологічних операцій, обміру полів і створення ортофотопланів, геодезичних робіт та інспектування об’єктів. Його покриття – до 450 га за виліт. Запуск ручний, максимально допустима швидкість вітру – до 12 м/с, посадка на фюзеляж.

Є багато замовлень таких дронів на Європу і США. В Україні їх в основному купують невеликі холдинги і підприємства. Основна галузь використання – сільське господарство. Зокрема їх застосовували для CFG (Continental farmers group та підприємства «Мрія»), а також у співпраці з платформою Hummingbird, яка завантажує дані з дронів та аналізує стан посівів. Для інших підприємств DroneePLANE в основному використовували для обміру полів і моніторингу стану посівів.

ABRIS DG

Компанія ABRIS DG – старожил ринку дронів в Україні. Вона займається проектуванням безпілотних технологій протягом 20 років, має досвід роботи в в легкій і надлегкій авіації, виробництві безпілотних літальних апаратів, наземному моніторингу та аерофотозйомці. Тому її продукція є провідною в сегменті професійних безпілотних авіаційних комплексів. Компанія пропонує на вибір клієнтам цілу лінійку безпілотників, залежно від специфіки їхньої діяльності. БПЛА від ABRIS можуть стати незамінним інструментом для прецизійної аерофотозйомки рівнинної та гірської місцевості, протяжних і площинних об’єктів, моніторингу сільськогосподарських угідь, картографування полів, внесення біологічних засобів захисту рослин, онлайн-відеомоніторингу територій і об’єктів, створення прив’язаних ортофотопланів і цифрових моделей рельєфу. 

Лінійка ABRIS складається з трьох літакових платформ. Це FLIRT Iron, FLIRT Arrow і FLIRT Cetus.

FLIRT Iron 

був розроблений два роки тому безпосередньо для потреб сільського господарства, а саме внесення біологічних засобів захисту рослин (трихограми). Відмінною особливістю моделі FLIRT Iron є оригінальна конструкція з високоміцних алюмінієвих сплавів і цупкої тканини, яка забезпечує літаку високу надійність і ремонтопридатність. Тобто літак в принципі невбиваємий. Час його польоту складає 60 хвилин, покриття – 1000 га за виліт при проведенні моніторингу стану посівів, запуск – ручний чи катапульта, максимально допустима швидкість вітру – 10 м/с, посадка на фюзеляж або парашут. Особливість цього літака в тому, що він літає на невеликій висоті над посівами (близько 10 м), що й дозволяє вносити трихограму. FLIRT Iron чудово зарекомендували себе на минулорічному сезоні внесення трихограми. На практиці один літак за робочий день може обробити до 1000 га полів. Причому, завдяки використанню програмного забезпечення ABRIS Flight Planner, можливе виконання робіт навіть у нічний час на полях зі складним рельєфом і перешкодами, що зазвичай важко й ризиковано виконувати на пілотованих літаках чи мотодельтапланах.

Оскільки конструкція літака модульна, з часом зявився задум зробити його універсальним інструментом, і цю модель стали комплектувати додатково камерами для аерофотозйомки та відеомоніторингу (на даний момент вона проходить тестування передачі відеосигналу онлайн на різні відстані). Найближчим часом можна очікувати виходу ще однієї більшої за розміром моделі, що матиме змогу підіймати на борт кілька камер одночасно, які зможуть здійснювати зйомку з різних ракурсів (фронтально, вниз, вбік). Перший зразок Big Iron (Biron) уже скомплектовано, він виконав низку тестових польотів.  

Таким чином, FLIRT Iron являє собою універсальне, надійне і бюджетне рішення, здатне виконати цілий ряд завдань – від картографування та моніторингу посівів до внесення трихограми. Відповідні модулі встановлюються на літак в змінних картриджах і можуть легко бути замінені в польових умовах. 

Кілька слів про дві інші моделі дронів від ABRIS. FLIRT Arrow теж можна використовувати для внесення трихограм, встановлюючи трихограмний модуль, або ж замінити його на камеру і застосовувати для моніторингу стану посівів. Це вже більш професійна і більш дорога модель. Вона зроблена з карбону, час польоту складає 90 хвилин.

FLIRT Cetus – великий літак, час польоту якого – 150 хвилин. Він зроблений з карбону і в основному використовується в геодезичних цілях. Актуально задіяти його для обміру полів, адже він дозволяє закривати дуже великі площі (до 3 тис га за один виліт). Також його конструкція дозволяє встановлювати дві камери одразу і під час польоту збирати два види даних: одні – звичайною камерою, інші – мультиспектральною. Таким чином, одночасно можна зробити і обмір полів, і промоніторити стан посівів.

Моделі ABRIS купують в основному сервісні компанії, які надають послуги по обмірам полів, моніторингу стану посівів, внесення трихограми, FLIRT Cetus – крім того, геодезичні компанії, що надають послуги у сфері геодезії, адже цей літак найперше пристосований для таких цілей. Компанія Smartdrones теж має таку модель, на якій встановлений двох частотний GNSS L1/L2 приймач, що дає можливість зробити поправку в режимі PPK.

MegaDrone

Це молода львівська компанія, офіційним стартом діяльності якої є кінець 2016-початок 2017 року. Основний акцент робиться на виготовленні доступних засобів безпілотної авіації для роботи аграріїв, практичних і бюджетних.

У MegaDrone представлена лінійка з кількох дронів. Це VTOl HAWK, MegaDrone SkyHunter MD-1 і коптерні моделі для внесення трихограм. На них також можна змінити трихограмні модулі, встановити туди камеру і використовувати їх для моніторингу стану посівів.

Безпілотник VTOl HAWK – нова розробка від MegaDrone.

Це літак вертикального зльоту та посадки. Запуск відбувається за допомогою катапульти або ручного запуску (з руки), посадка ж в основному проходить на фюзеляж або відбувається на парашуті. Йому не потрібна злітна смуга – достатньо розміру всього лише 2 на 2 м для того, щоб злетіти та сісти. З ним легко працювати, і це великий плюс. Керувати ним легше, ніж попередніми моделями – якщо там треба спершу пройти навчання близько тижня, то тут можна обійтися без цього. Його технічні характеристики: час польоту – 60 хвилин, покриття – до 1000 га за виліт, максимально допустима швидкість вітру – 10 м/с, дальність сигналу – 9000 м, максимальна швидкість – 90 км/год. Опціонально можна встановити на нього камеру для зйомки.

Цей літак був розроблений в кінці 2018 року, під кінець агросезону. Він був випробуваний на території одного з львівських агрохолдингів і зарекомендував себе дуже легким у використанні. До речі, його можна задіяти не лише в агросекторі – він підходить для будь-якої галузі, яка потребує простого і ефективного літального апарату. Основна відмінність VTOl HAWK від інших моделей – його невеликі розміри і простота використання. Наразі запущено серійне виробництво таких дронів і на сьогодні продано більше, ніж 10 штук.

Що й кому?

Аналізуючи і порівнюючи названі моделі, можна сказати наступне. Продуктова лінійка компанії Dronee проста у використанні, програмне забезпечення встановлюється на планшет і легко завантажується на літак. Тому вона підійде в тому числі й представникам малих та середніх агропідприємств. Актуальним рішенням для таких користувачів буде й задіяти продукцію компанії MegaDrone, яка по часу польоту має переваги перед дронами, при цьому її місію легко спроектувати і завантажити, та й самі літаки не дуже дорогі. Що ж до лінійки

ABRIS це більш професійні літаки, які використовуються вже, скоріше, професіоналами для своїх потреб, тому їх найперше купують сервісні компанії.

Вектор розвитку

Як буде розвиватися ринок агродронів в Україні? Напевно динамічно, адже він ще доволі молодий, і наразі дрони є на службі загалом не більше як у 5% підприємств. Тобто потреба є, але ринок ще не розвинутий – не всі ще добре розуміють, що це і до чого. Крім того, для того щоб використовувати дані з дронів, треба опосередковано підготувати матеріальну базу. Наприклад, якщо ви провели моніторинг стану посівів, у вас повинні бути певним чином обладнані обприскувачі, щоб ви могли диференційовано обробити посіви (внесення добрив, гербіцидів). А потім будуть потрібні комбайни з можливість картографування врожайності. Одне тягнеться за одним – треба підготувати всю техніку, щоб використовувати дані з дронів і отримувати з цього прибуток. Однак потенційно чимало комерційних компаній розглядає дрони і БПЛА в якості прекрасного інструменту для вирішення різних завдань, і ця тенденція тільки зростає.


Консультант
Отримайте безкоштовну консультацію

Телефонуйте за номером +380 67 829 10 80
або залиште свої контактні дані і ми з вами зв'яжемося

Зворотнiй дзвінок